tisdag 9 april 2013

Godaste Kladdkaka-LCHF


Idag bjöd jag min mormor och morfar på lite fika, den var så god att de tog två omgångar:)
När vi kom hem fick även min sambo en bit, och sedan även min mamma och lillebror.
Den är helt magisk, den godaste kladdkaka jag någonsin ätit :)
Jag hittade receptet HÄR

Här kommer receptet:
200g choklad  (Jag tog 1 mörkt och 1 ljust utav Cloettas sockerfria choklad)
200 g smör
1 dl Stevia Strö
1 tsk vaniljpulver
4 ägg

1. Sätt ugnen på 200 grader
2. Smält smör och choklad på låg värme i tjockbottnad kastrull.
3. Vispa ägg, sötning och vaniljpulver riktigt fluffigt.
4. Häll ner chokladsmeten i äggsmeten under vispning 
     och fortsätt vispa en stund.
5. Häll smeten i springform, 24 cm, och grädda i 200 g i 6 - 7 min. (Jag hade ca 8 minuter)
6. Låt kallna i formen och ställ kallt.
7. Servera med vispad grädde och bär


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar