måndag 8 april 2013

Pannkakor deluxe-LCHF

Imorse testade jag på att göra Amerikanska Pannkakor som min arbetskollega Jane tipsade mig om.
Till detta hade jag en slags chokladmousse/frosting som jag även där blev tipsad om utav Jane.
Några färska Jordgubbar och Sukrin-Mellis fick göra sällskap och det blev himmelskt gott tillsammans :)


Recept på Pannkakorna- 3 stycken små
½ dl mandelmjöl
½ dl vispgrädde
1 ägg
½ tsk bakpulver
1½ tsk fiberhusk
en liten nypa salt
½ msk stevia strö (detta tillsatte jag själv)
½ krm vaniljpulver (detta tillsatte jag själv)

Gör såhär
Vispa ihop allt med elvisp
Låt stå i ca 1-2 minuter och klicka sedan ut 3 "plättar" i en stekpanna med rikligt smör på medelvärme
Det är dags att vända när smeten stelnat.

Recept på chokladmoussen/frostingen
50 gram philadelphiaost
1 msk stevia strö
½-1 msk kakao
1 krm vaniljpulver
1½ dl vispgrädde

Gör såhär
Vispa ihop allt utom grädden till en smet
Häll sedan i grädden och vispa med elvisp tills det blir fluffigt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar